ВАЖНА ОБАВЕШТЕЊА

Велика почасна награда за тим RAF Penguins на светском финалу најпрестижнијег информатичког такмичења ICPC у Москви

Легендарни тим RAF Penguins наставља да бриљира на светској такмичарској програмерској сцени!

Тим студената Рачунарског факултета освојио је велику почасну награду (High Honors) на светском финалу ICPC такмичења - најпрестижнијег тимског такмичења у решавању алгоритамских проблема одржаном у Москви.

Тим RAF Penguins остварио је најбољи пласман од свих тимова из Србије до сада на финалима овог престижног такмичења, заузевши 24. место у конкуренцији 117 тимова из целог света. Овај феноменалан резултат забележио је тим који су чинили Алекса Милисављевић и Павле Мартиновић уз пратњу тренера Душана Здравковића, иако је тим био значајно ослабљен јер трећи члан RAF Penguins-a, Алекса Плавшић, није био у могућности да дође у Русију из објективних разлога.

Подсећања ради, сјајан тројац изборио је пласман у овогодишње светско финале ICPC такмичења освојивши треће место на регионалном ICPC такмичењу за југоисточну Европу које је одржано у октобру 2019. године у Букурешту. Првобитно је планирано да се светско финале ICPC такмичења одржи у јуну 2020. године, али је због неповољних епидемиолошких услова одложено и одржано 5. октобра ове године.

Врхунско програмерско знање талентовани студенти Рачунарског факултета показали су и у мају 2021. године на квалификацијама за светско финале ICPC за наредну годину, где су освојили златну медаљу и тиме обезбедили учешће на светском ICPC финалу 2022. године у Бангладешу.

Снимак целог ICPC такмичења у Москви можете погледати овде.

НАСТАВА НА РАЧУНАРСКОМ ФАКУЛТЕТУ У ШКОЛСКОЈ 2021/2022.

Пре почетка наставе сви студенти су се изјаснили да ли хоће наставу да прате у просторијама Факултета, или преко Zoom платформе од куће. Жеље студената II, III и IV године у потпуности су испуњене, док студенти I године, због превеликог броја заинтересованих, наставу прате на Факултету сваке друге недеље (задовољен критеријум од 4m2 по студенту).

Настава се одржава по унапред утврђеном, уобичајеном распореду. У свим учионицама обезбеђени су екрани по којима може да се пише и који су преузели улогу табли. Оно што се пише по екранима, као и унапред припремљене презентације, видљиве су преко пројектора студентима у учионицама, а студенти који наставу прате од куће виде то на свом екрану и чују глас наставника. И студенти који наставу прате од куће могу да постављају питања, да одговарају на питања наставника и на други начин учествују у настави.

Сваки одржани час аутоматски се снима, тако да је доступан студентима и за касније прегледање.

Рачунарски факултет

Студијски програми

CRM bankarstvu (1.)

U vreme kada tržišta postaju prezasićena, a konkurencija sve oštrija, nije više lako privući, a još manje zadržati klijenta. I to ne bilo kakvog, već probirljivog i pomalo razmaženog kupca. Veća briga o klijentima i razvoj dugoročnih personalizovanih odnosa postaju okosnica svakog poslovanja. Koncept „klijent u centru pažnje“ osnovno je načelo kompanija koje žele razvoj i uspeh. To je suština CRM sistema, koji su iznedrili tržišna utakmica i moderan menadžment. Upravljanje odnosima s klijentima zauzima sve značajnije mesto u poslovnim strategijama kompanija.

 

 


Istraživanja poslovanja evropskih kompanija sa integrisanim CRM konceptom pokazuju da 60 dosto njih raste brže od konkurencije, proširuje tržište i naplaćuje oko deset odsto više za svoje proizvode. S druge strane, Huan Serano, renomirani CRM strateg i redovni profesor IEDC Bled School of Management, tvrdi da 80 odsto klijenata koje izgube kompanije odlazi zbog cene usluga ili proizvoda iako su bili zadovoljni tretmanom koji su dobili. Gde se nalazi ravnoteža između ova dva važna faktora? Šta je CRM i koliku ulogu u poslovanju on zaista ima?

 

Istraživanja su pokazala da postoje brojni razlozi zbog kojih su lojalnost, a samim tim i zadržavanje postojećih kupaca, i te kako bitni. Neki od tih razloga su sledeći:

· prodati proizvod/uslugu novom kupcu skuplje je 5–8 puta nego prodati isti proizvod/uslugu postojećem kupcu;

· jedan prosečno nezadovoljan kupac upoznaće sa svojim lošim iskustvom još 8–10 osoba;

· kompanije mogu povećati svoje profite i do 85%, povećavši svoje godišnje zadržavanje kupaca za 5%;

· verovatnoća prodaje proizvoda/usluge novom kupcu iznosi oko 15%, dok je verovatnoća prodaje postojećem kupcu 50%.

 

„Transforming transactions into relations

Okosnica CRM sistema je pretvaranje transkacija u relacije, odnosno međuljudske odnose, kaže profesor Serano. Upravljanje odnosima s klijentima jeste sredstvo koje pomaže razvijenoj kompaniji da ostane usmerena ka klijentima, kakva je bila dok je poslovanje bilo manjeg obima.


U malim preduzećima veza s klijentima veoma je jaka, skoro na nivou prijateljstva. Postoji uverenje da kada se posao razvije, da onda dolazi do depersonalizacije, pa se time guši veza s klijentom. To se može prevazići pomoću tri važna faktora. To su sistem, procesi orijentisani ka klijentima i ljudi. Zato je CRM neophodan kao alat koji će na jednom mestu prikupiti sve informacije.


Da bi se transakcije pretvorile u veze, neophodno je da se svaka banka koja želi da primeni CRM koncept u svom poslovanju upozna sa svojim klijentima. Iskustvo se stvara, a ni veliko ulaganje u CRM sisiteme nije garant uspeha ukoliko nedostaje treća neophodna karika – motivisani zaposleni. Ukoliko menadžmentu banke nije pošlo za rukom da motiviše zaposlene, onda je sistem bezvredan. Što su zaposleni zadovoljniji, oni su lojalniji kompaniji u kojoj rade, pa je time i njihova efikasnost veća. U upravljanju odnosima s klijentima mora se doći do spontanog ponašanja zaposlenih. Klijenti se ne mogu više prevariti. Neophodno je vrednovanje napora zaposlenih, a cilj je zadržavanje klijenta – znači efikasnost koju CRM povećava. Razrađeni sistem znači da su sve „kritične“ informacije o klijentima banke na jednom mestu. Efikasnost je veoma važan faktor konačnog uspeha jer se zadovoljstvo kupca ogleda u brzini kojom ćete mu pružiti uslugu. Krug se još jednom zatvara ljudima jer banka mora imati ljude voljne da sprovodu vrhunski CRM. Suština je da ukoliko biznis raste, kvalitet veze s klijentima sigurno će opasti budući da se ne može održati jednako kvalitetna komunikacija s tolikim brojem klijenata.

Sve informacije koje čine sistem su kritične preference koje se zovu kritičan nivo zadovoljstva. Informacije o klijentima na jednom mestu vodič su za odnos s njima. One su osnov za razvijanje lojalnog odnosa. Danas živimo u u okruženju u kojem je takmičenje sve izraženije tako da ukoliko jedna banka plasira dobar proizvod, neće proći mnogo vremena kada će neko lansirati možda i bolji, i to po povoljnijoj ceni. Kada se ceo koncept, svaki njegov segment, kvantitativno sabere, poslovanje se može poboljšati do neslućenih granica. Banke uviđaju vrednost CRM sistema tek kada izračunaju koliko su novca izgubile zbog gubitka klijenata. Jer, kako nešto vrednovati ako ne znate kolika mu je cena. Kada vidite da vam neko „vredi“ milion evra, način usluge svakako će se promeniti.

 

 

Primenjivost koncepta

Jedno od najčešće postavljanih pitanja jeste postoje li delatnosti u kojima je CRM sistem neophodniji. Dileme nema. Delatnost ne uslovljava njegovu primenu. Jedina razlika je u relevantnosti određenih informacija.

Već je rečeno da se s povećanjem broja klijenata smanjuje intenzitet komunikacije s njima. Rast kompanije i profita je dobar, a CRM je osnovni način da se poveća broj zadovoljnih klijenata. A kako to izgleda kada je taj broj milionski? U takvoj situaciji najčešće se nalaze telekomunikaciona i bankarska industrija.

Na slici koja sledi predstavljena je shema tranzicije iz produktno-orijentisanog ka korisničko-orijentisanom modelu. Ovakva promena poslovnog modela mora da bude postepena.

crm slikaaa


Ovaj postupak može se podeliti u nekoliko osnovnih faza:

· Pre svega moraju da se poboljšaju proizvodi i usluge tako što će ciljna grupa biti klijent (potrošač).

· Potrebno je integrisati i upotrebiti korisne podatke o klijentima dobijene na osnovu ponude osnovnih servisa. Stoga, kroz viši stepen analize možemo imati veći uvid u potrebe klijenata i njihovo ponašanje. Pre nego što ponudi određene servise, banka, pre svega, mora da integriše razne podsisteme koji se tiču podataka o klijentima, kako bi stvorila jedinstven sistem podataka o tom klijentu, a zatim i osnovu za CRM. Zahvaljujući ovome, bankarskim službenicima omogućeno je da uspešno obavljaju zadatke, kao što su prodaja proizvoda ili servisa, a uz to veoma brzo i precizno. Osnovni sistem koji se tiče podataka o klijentima trebalo bi da sadrži sledeće:

1. Fajlove klijenata

2. Funkcije upita

3. Podatke o odnosu s klijentima

4. Podatke o izmirivanju računa

5. Podatke o menadžmentu kreditnog rangiranja

6. Evidenciju o prethodnim izmenama

7. Menadžment zaštite klijenata i kontrola rizika.

· Završna faza predstavlja dublje razmatranje kako sveukupno poboljšati proizvode banke i poslovne procese. CRM u bankarskom sektoru doprinosi boljem razumevanju klijenata i njihovih potreba. S jedne strane, dozvoljava da se održi profit, a istovremeno pruže bolje usluge.


U tehničkom smislu implementacija CRM sistema svodi se na primenu različitih softvera. Ima ih različitih, kao npr:

· Microsoft Dynamics, www.microsoft.com

· Siebel, www.siebel.com

· SAP, www.sap.com

· Oracle, www.oracle.com

· People Soft, www.peoplesoft.com

· J.D.Edwards, www.jdedwards.com

Korisnost CRM softvera:

· Efektnija segmentacija klijenata i ciljnih grupa

· Bolje predviđanje razvoja

· Analiza profitabilnosti svakog pojedinog klijenta

· Povećavanje kvaliteta usluga klijentu

· Pojačana mogućnost transakcija uz pomoć mobilnih uređaja

· Kraći prodajni ciklus bankarskih proizvoda

· Sinhronizovanje informacija iz više različitih izvora

· Brža reakcija na promene na tržištu...

 

{/xа}
  • Тим РАФ-а освојио сребрну медаљу на ICPC регионалном такмичењу у програмирању југоисточне Европе - SEERC

    Тим Рачунарског факултета GII Klub, који чине Алекса Милисављевић и Павле Мартиновић, чланови сјајног тима RAF Penguins, као и Младен Пузић, уз тренера Душана Здравковића, заузео је четврто место и освојио сребрну медаљу на ICPC регионалном такмичењу у програмирању југоистичне Европе – SEERC. На такмичењу, које су онлајн организовали Politehnica University of Bucharest (Румунија) и Vinnytsia National Technical University (Украјина), учествовало 120 тимова са 57 универзитета из 7 земаља - Бугарске, Грчке, Македоније, Румуније, Украјине, Србије и Турске. Тим РАФ-а је остварио изузетан успех и једини је тим из Србије који је освојио медаљу.

  • Стипендисти Рачунарског факултета 2022/2023.

    Рачунарски факултет и наредне школске године наставља са традицијом стипендирања ученика за бесплатно четворогодишње студирање на РАФ-у. Петнаест матураната је добило стипендију за бесплатно четврогодишње школовање на Рачунарском факултету, док је пет матураната добило полустипендију која подразумева попуст од 50% за четврогодишње школовање на РАФ-у. Ученици су одабрани на основу постигнућа на такмичењима из математике, информатике и физике.

  • РАФ успоставио сарадњу са НИС-ом

    Компанија НИС и Рачунарски факултет Универзитета Унион успоставили су сарадњу у области образовања, истраживања и трансфера знања. Меморандум о сарадњи су потписали Вадим Смирнов, заменик генералног директора НИС-а и Бојана Димић Сурла, декан Рачунарског факултета. Циљ овог меморандума је повезивање научног рада факултета са пословним активностима НИС-а, што ће допринети научној афирмацији факултета и успешнијем пословању компаније. Меморандумом су предвиђена размена знања и искустава, научна истраживања и научно-консултативне услуге, обуке и тренинзи, учешће у заједничким пројектима, организација узајамних гостујућих предавања, као и укључивање студената у програме НИС-а намењене младима и стручне праксе, у складу са потребама и могућностима компаније. Сарадња НИС-а и Рачунарског факултета одвијаће се и у оквиру мастер програма „Master in Computational Finance (MCF) програм“. Овај програм један је од пионира у интегративном образовању у области рачунарских финансија. Он интегрише финансије, рачунарство, машинско учење и дигиталну трансформацију модерне економије.  

  • RAF IT Days 2022: преко 70 пријављених средњошколаца из 4 државе, предавачи из 6 IT фирми, 18 предавања

    Овогодишњи онлине IT семинар за ученике средње школе RAF IT Days одржан је 2, 3, 9. и 10. априла и по много чему је специфичан. На RAF IT Days 2022 је учествовало чак 6 великих IT компанија чији су представници, многи од њих бивши студенти Рачунарског факултета, одржали предавања средњошколцима. Део RAF IT Даyс 2022 били су Мајкрософт развојни центар Србија, Nordeus, Workpuls, TX Services, MVP Workshop и Zuhlke Engineering. RAF IT Days семинар је ове године добио регионални карактер пријавом великог броја ученика средњих школа из Црне Горе, Македоније и Босне и Херцеговине, на шта смо веома поносни. 74 средњошколца имала су прилику да прате 18 предавања врсних IT стручњака из праксе, као и предавача Рачунарског факултета. Поред теоријских и практичних предавања, средњошколци су учествовали и у радионици програмирања.

  • Компанија TX Services додељује стипендије студентима РАФ-а

    Рачунарски факултет са поносом преноси сјајну вест којој ће се посебно обрадовати студенти треће године Рачунарских наука. РАФ је оставарио сарадњу са компанијом TX Services која ће стипендирати два студента која су ове школске године уписана на трећу годину студијског програма Рачунарске науке. Студенти, које након конкурса буде одабарала компанија TX Services, добиће стипендију која износи половину школарине за трећу годину и половину школарине за четврту годину студија. Стипендисте након завршетка четврте године студија очекује прилика за запослење од две године у TX Services где ће имати сјајну прилику да примене знања стечена на факултету и упознају се са реалним пословним окружењем.

  • Компанија mBrainTrain донацијом опреме подржала нови предмет Интерфејс мозак-рачунар на РАФ-у

    Домаћа компанија mBrainTrain дала је подршку извођењу новог предмета на РАФ-у донирањем опреме за мерење мождане активности која је неопходна за рад студената. Студенти Рачунарских наукаРачунарског инжењерства и Мултимедијалног дизајна у наредном семестру имају прилику да одаберу нови изборни предмет Интерфејс мозак-рачунар. Овим предметом др Јелена Младеновић, која ће држати наставу, уводи једну сасвим нову област чији је зачетак у нашој земљи управо на Рачунарском факултету. Интерфејс мозак-рачунар представља спој рачунарства и неуронауке који је у свету увелико актуелан у науци, док ће на овај начин почети академско бављење њиме у Србији. Ова област је веома привлачна и занимљива како студентима Рачунарских наука и Рачунарског инжењерства, тако и студентима Мултимедијалног дизајна. На овај начин се постиже интердисциплинарност која у студијским програмима неретко изостаје, а РАФ увидевши њену важност уводи је као пример који ће следити у будућности.

  • Нови акредитовани мастер програм на Рачунарском факултету - Master in Computational Finance (MCF)

    На мастер студијама Рачунарског факултета у понуди је нов студијски програм Master in Computational Finance (MCF). MCF је иновативан мастер програм који је јединствен у нашој земљи, док је у свету област којом се бави веома актуелна и примењива. Овај програм је акредитован од стране Комисије за акредитацију и проверу квалитета Националног савета за високо образовање. MCF представља програм који је спој рачунарства и финансија, а који прати најсавременије токове из ових области на глобалном нивоу. РАФ са поносом истиче да је баш он препознат као факултет који може да обједини област рачунарства са финансијама и усмери један овакав програм према најновијим трендовима како у академској сфери, тако и у пословној сфери која у свету увелико напредује и мења се. На MCF-у образују се студенти за различите врсте послова који садрже рад са структурираним и неструктурираним финансијским подацима. Студијски програм се бави рачунарским и алгоритамским аспектима проблема који се примењују на реална пословна окружења. Студенти се припремају за послове у Србији и на међународном тржишту рада, пре свега у области дигиталне економије и финансија, као и у фирмама које се баве финансијском технологијом.

  • Нови предмети на Рачунарском факултету – Интерфејс мозак-рачунар и Физиолошко рачунарство

    На Рачунарском факултету и онлајн путем Зума одржано је представљање предмета Интерфејс мозак-рачунар и Физиолошко рачунарство које ће студенти моћи да одаберу у наредном семестру. Наставу на овим изборним предметима ће држати др Јелена Младеновић. Предмети су намењени студентима треће године студијских програма Рачунарско инжењерство, Рачунарске науке и Мултимедијални дизајн.  

  • Велика почасна награда за тим RAF Penguins на светском финалу најпрестижнијег информатичког такмичења ICPC у Москви

    Легендарни тим RAF Penguins наставља да бриљира на светској такмичарској програмерској сцени! Тим студената Рачунарског факултета освојио је велику почасну награду (High Honors) на светском финалу ICPC такмичења - најпрестижнијег тимског такмичења у решавању алгоритамских проблема одржаном у Москви.   

  • Златни Пингвини са РАФ-а поново у светском програмерском врху

    Фантастична прогамерска екипа RAF Penguins не престаје да ниже успехе. Престижно информатичко ICPC такмичење завршавају на сјајном другом месту које им је донело златну медаљу, прво место на Балкану и пласман на, друго по реду, светско ACM финале.   Врхунско програмерско знање талентовани студенти Рачунарског факултета, Алекса Плавшић, Павле Мартиновић и Алекса Милисављевић, показали су још једном на највећем регионалном студентском такмичењу из информатике за Југоисточну Европу (ICPC) које су завршили у самом врху. На такмичењу које је одржано онлајн 23. маја 2021. године освојили су друго место.