Из техничких разлога садржај читалишта можете пратити искључиво на латиници.

Kako se Jamf uklapa u okruženje upravljanja uređajima u preduzeću

Da li bi za upravljanje Apple uređajima vaše kompanije trebalo da razmotrite Jamf? Evo šta treba da znate.

Ranije ovog leta, Jamf - kompanija iz Mineapolisa posvećena premošćavanju jaza između Apple uređaja i tržišta za preduzeća / obrazovanje - pokrenula je uspešnu IPO (prvu javnu ponudu deonica) uprkos pandemiji. Pošto je zauzela nišu, kompanija se pojavljuje kao pružalac usluga upravljanja rešenjima koja u poslu (i obrazovanju) preuzimaju funkciju tamo gde Apple prestaje kada su u pitanju Mac, iPad i iPhone telefoni. Kao što sam napomenuo pre dve godine, Jamf de facto zamenjuje Appleov tim za podršku preduzećima, stavljajući snažan naglasak na interakciju sa svojim kupcima.

Jamf je za IT lidere pomalo neobičan. Kompanija najviše podseća na druge firme za upravljanje mobilnošću u preduzećima (EMM) i objedinjene kompanije za upravljanje krajnjim tačkama (UEM), ali uz jednu kvaku. Iako dobavljači EMM / UEM obično podržavaju širok spektar klijenata - sve, od iOS-a i Android-a do Windows-a 10 i Chromebook-a, Jamf je ostao veran svojim korenima podržavajući isključivo Apple uređaje. To se žestoko razlikuje od platformi kao što su VMware Workspace ONE, MobileIron ​​i Microsoft Endpoint Manager.

Za neke je Jamf zbunjujuće rešenje i lako se previdi prilikom procenjivanja EMM i UEM dobavljača i platformi. Drugi posmatraju ovu kompaniju kroz stigmu zaostalu još iz vremena kada Mac računari nisu bili stvarno prilagođeni preduzećima, jer su za upravljanje zahtevali masu alata koji za Windows računare nisu bili potrebni; Jamf je bio jedna od nekoliko kompanija koje su pravile te alate za upravljanje i raspoređivanje.

Iako su neki njegovi parnjaci odustali ili se proširili daleko iznad upravljanja uređajima, Jamf je ostao na istom putu.

Ta strategija se isplatila. Kompanija je poslednjih godina porasla, kako po broju zaposlenih, tako i po funkcionalnosti svojih usluga, putem internog stvaranja proizvoda i putem akvizicija. S obzirom na uspeh IPO-a, razumno je pretpostaviti da će to i dalje činiti.

Istovremeno, Jamf razvija snažne odnose sa glavnim dobavljačima korporativne tehnologije poput SAP-a i IBM-a - koji svojim zaposlenima nude Apple uređaje (kojima se upravlja pomoću Jamf alata) i kupcima pružaju specifična Apple rešenja, uključujući samostalne aplikacije, API-je, usluge, tokove rada i smernice za najbolju praksu. Ako sumnjate u Jamfove odnose i partnerstva, pogledajte dnevni red za virtuelnu nacionalnu korisničku konferenciju Jamf (JNUC) kompanije koja se održava ove nedelje (kraj septembra).

Uz svo brujanje o Jamfu, ima smisla saznati više o njemu i da li njegove usluge odgovaraju vašoj kompaniji. Evo šta treba da znate.

Da li je Jamf EMM usluga?

I jeste i nije. Kao i drugi dobavljači upravljanja mobilnošću za preduzeća (EMM – enterprise mobility management), Jamf se uključuje u Appleov okvir upravljanja mobilnim uređajima (MDM) za iPhone, iPad, Mac, pa čak i Apple TV. Takođe pruža sveobuhvatnu stabilnost proizvoda i usluga za povezivanje, upravljanje i zaštitu Apple uređaja u različitim poslovnim i obrazovnim okruženjima. To znači da, radi poređenja od tačke do tačke, Jamf jeste kompanija za upravljanje mobilnošću i upravljanje krajnjim tačkama.

Ali tamo gde većina kompanija želi da za mobilnost u preduzećima pruži najširi mogući izbor uređaja na više platformi, a menadžeri krajnjih tačaka se usredsređuju na upravljanje svim mogućim tipovima uređaja (otuda i termin UEM – universal endpoint management), Jamf je usredsređen na širenje odnosa sa Appleom i sticanje dubljeg razumevanja svojih kupaca i njihovih potreba - posebno u ključnim vertikalama poput obrazovanja i zdravstvene zaštite. Ovo kompaniju čini sličnijom dobavljaču usluga ili specijalisti za integraciju nego dobavljaču EMM-a ili UEM-a.

Može li Jamf da bude moj jedini EMM provajder?

Ovo pitanje pogađa srž Jamfove pozicije u širem ekosistemu preduzeća. U teoriji je odgovor pozitivan, ali zahteva određeni skup uslova. Prvo i najočiglednije: treba da budete kompanija koja je orijentisana na Apple ili koristi isključivo Apple. Iako to u okruženju nije najčešći slučaj, postoji mnogo takvih organizacija. Posebno je verovatno da škole i mala preduzeća koriste samo Apple, dok u većim preduzećima cela odeljenja, podružnice i međunarodne kancelarije takođe mogu predstavljati okruženja koja koriste isključivo Apple - čak i ako celokupna organizacija pretežno koristi Windows.

Šta je sa kompanijama koje na radnoj površini koriste samo Windows, ali žele bezbedno da upravljaju gomilom iPhone-ova? Ovaj scenario se takođe dobro uklapa u Jamfovu kormilarnicu. Obično se za upravljanje Windows računarima i uslugama koristi Active Directory, a iPhone uređajima se može tokom čitavog životnog ciklusa upravljati pomoću alata kompanije Jamf.

Jedna od najvećih vesti za Jamf ovog meseca je to da je iskoristio svoj odnos sa Microsoftom da pojača ovu postojeću sposobnost. Rezultat je jedan sistem u kojem Microsoft Endpoint Manager upravlja bezbednom autentifikacijom i usaglašenošću za iPhone-ove, dok Jamf upravlja svim ostalim konfigurisanjem, upravljanjem i zaštitom uređaja. Ovo omogućava kupcima da na dosledan način primene ključnu bezbednost i funkcionalnost na oblaku kroz Microsoftovu platformu uslovnog pristupa, a da istovremeno upravljaju primenom i uslugama kompanije Jamf.

Ovaj odnos je izvanredan po tome što ne zahteva jednoobrazan pristup. Pre otprilike jedne decenije izgledalo je kao da raznoliki uređaji možda neće moći da iskoriste sve svoje jedinstvene karakteristike zbog poriva da im se svima upravlja kao da su računari. Umesto toga, računarstvo u preduzećima postalo je neverovatno robusno, u kombinaciji su ne samo iOS, već i Android, Windows 10, Samsung Knox i Chrome OS - i svaka platforma je u stanju da u potpunosti iskoristi svoje jedinstvene atribute.

To znači da se većina kompanija ne može osloniti samo na Jamf, jer imaju heterogen amalgam krajnjih tačaka koje treba obezbediti, upravljati i održavati. Pored Mac-a, iPhone-a i iPad-a, ta kolekcija uređaja može da sadrži sve, od Windows PC-ja, Chromebook-a, tradicionalnih radnih stanica i virtuelnih DaaS-a do Android uređaja preko neprestano rastućeg mora proizvođača i verzija, pa čak i IoT i rubnih računarskih uređaja .

Da rezimiramo, ovo znači da treba razmotriti kombinaciju tehnologija kompanija Microsoft, Google, Apple i drugih. Izazov postaje zastrašujući ako pokušavate da se borite protiv IT-a u senci - korisnici i menadžeri grade vlastiti miks uređaja, dobavljača oblaka i aplikacija, obično bez neposrednog saznanja ili kontrole IT-a.

Može li Jamf da koegzistira sa drugim alatima za preduzeća?

Da. Većina IT rukovodilaca može da se seti „Macove ekipe“ u kreativnim odeljenjima koja su u suštini imala svoja mini IT odeljenja koja su ostajala sasvim kao ostrvo u moru Windows PC-ja. Praktično sve, od izbora aplikacija do uvođenja i službe za pomoć Appleovim proizvodima, predstavljalo je zaseban entitet. U mnogim slučajevima, na tim Mac računarima nije bilo mogućnosti da se pokreću tradicionalni korporativni alati poput CRM i ERP sistema. Čak i tamo gde je to bilo moguće, nije bila retkost videti korisnike Mac-a koji rade sa potpuno drugačijim proizvodom od korisnika Windows-a. Nije bilo stvarnog osećaja integracije sa drugim članovima korporativnog tima.

To svakako može još uvek da bude slučaj, ali kako organizacije postaju višeplatformske, svaki uređaj ili OS postaje manje važan. IT vrednost je danas u omogućavanju poslovne transformacije i podršci digitalnim inicijativama. Prava „platforma“ postaju rešenja u oblaku i proizvodi za saradnju koji omogućavaju preduzeću da napreduje što je moguće brže. Ovo zahteva promenu razmišljanja: sam uređaj je nebitan sve dok je pristup podacima, aplikacijama i uslugama transparentno dostupan na svim platformama.

Jamf može da se integriše sa drugim sistemima preduzeća da bi se to omogućilo.

Zar ne mogu da upravljam Apple uređajima pomoću drugih EMM proizvoda?

Apsolutno. Apple-ov otvoreni MDM okvir i srodni alati kao što je Apple Business Manager dostupni su svim kompanijama za upravljanje preduzećima; nekoliko ih je implementiralo te osnovne funkcije, većinom sa podrškom za dodatne platforme izvan Apple-ove. Jamfove mogućnosti idu dalje od osnovne mogućnosti konfigurisanja, upravljanja i zaštite uređaja.

Jamf može da se smatra snažnom dodatnom vrednošću koja prevazilazi osnovne zahteve. To znači da ako već primenite upravljanje Apple uređajima preko drugog dobavljača EMM-a i ako se na njega oslanjate za uređaje izvan Apple-a, kao što su Android uređaji, ti uređaji mogu da koegzistiraju, a možete da ih primenite paralelno, omogućavajući najprikladniji alat za svaki uređaj ili situaciju .

Jedan od značajnih načina na koje Jamf ide dalje od tipičnih EMM provajdera su njegova namenska rešenja za određene tipove organizacija. Tokom svoje glavne prezentacije o JNUC-u u utorak ujutro, izvršni direktor Dean Hager ponudio je nekoliko važnih svedočenja iz polja zdravstvene zaštite i iz školstva koji su morali da pređu na učenje na daljinu. U obrazovanju je primetio da je Jamf uzeo postojeće alate za upravljanje učionicom i razvio funkcije za roditelje koji sada moraju da potpomažu učenje kod kuće.

Slično tome, jedna od najjačih prednosti Jamfa je to što primena Jamfa može da se prilagodi potrebama svake organizacije. Kompanija aktivno učestvuje u razjašnjavanju kako će njeni kupci da koriste njene proizvode i dele te informacije. To omogućava kompaniji da pomogne kupcima da se vrlo brzo preorijentišu na početku pandemije. Jamfova zajednica korisnika je takođe jedna od najaktivnijih i u nju se ulaže; to je samo po sebi gotovo karakteristika.

Konkurencija čitavom IT steku

Jedan od izazova u EMM okruženju je taj što glavni proizvodi potiču iz kompanija koje nude sve na jednom mestu za ceo vaš IT stek. Na primer, Microsoft, VMware i Citrix se fokusiraju na to da budu celokupno rešenje, što pojednostavljuje odluke o nabavkama. Iako ih možete primeniti pojedinačno (VMware-ov Workspace ONE bez vSphere, njegova platforma za virtuelizaciju servera, na primer), najveća ukupna IT vrednost često je baš kombinacija usklađenih proizvoda.

Ovo predstavlja problem i priliku za samostalne opcije, uključujući Jamf (i MobileIron, još jedan vodeći dobavljač EMM-a). Problem je u tome što je jednostavnije i jeftinije ići pristupom celog steka. Prilika leži u mogućnosti da se određene operacije vrše bolje i da se pruži merljiva vrednost.

Tu na kraju sedi Jamf - kao dodatak ili deo većeg ekosistema. U toj ulozi može da pruži veće vezivno tkivo, kako sa integracijama, tako i sa načinom na koji se uređaji koriste (i kako im se upravlja). Jamf ne rešava većinu EMM potreba, ali one koje rešava, rešava neverovatno dobro. To često znači da se vidi kako Jamf komunicira sa vašim primarnim dobavljačem infrastrukture, koji često manje ili više rešava sve potrebe, posebno tamo gde su u pitanju troškovi.

Da li je ta vrednost dovoljna?

Konačno, Jamfovo mesto u IT okruženju primene može se videti kao želja, a ne kao potreba, jer drugi proizvodi izgledaju bolje na papiru. Tada se postavlja pitanje da li se ta vrednost isplati ili ne - odluka koja će se u velikoj meri razlikovati od jedne organizacije do druge.

Jedino uputstvo koje bih dao po tom pitanju je da se Jamf isproba, pa se preko centra izvrsnosti ili pilot projekta utvrdi koje vrednosti on nudi i ima li smisla založiti se za proširenje Jamfa na veću grupu ili na celu kompaniju.

Izvor: COMPUTERWORLD