Из техничких разлога садржај читалишта можете пратити искључиво на латиници.

Šta je SEO? (IV deo)

Društveni mediji i rangiranje u rezultatima pretraživanja

Prebacivanje linkova među faktore rangiranja van stranice je kod mašina za pretraživanje predstavljalo veliko unapređenje. Ali linkovi su iz raznovrsnih razloga vremenom gubili na vrednosti. Neki sajtovi su škrti u držanju linkova, a neki blokiraju linkove u borbi protiv spama. Pošto se linkovi mogu kupiti i prodati, pridaje im se sve manje poverenja.

Uključite se u društvene medije. Ako su linkovi način da ljudi “glasaju” za sajtove, deljenje u društvenim medijima predstavlja način da se ta glasanja nastave. Društveni signali idu ka vrhu kao faktori rangiranja jer mašine za pretraživanje utvrđuju kako da iskoriste naše društvene interakcije i ponašanje.

Опширније...

Šta je SEO? (III deo)

Arhitektura sajta i faktori uspeha u mašini za pretraživanje

Poslednja velika grupa elemenata na stranici u Tabeli periodnog sistema faktora SEO uspeha je arhitektura sajta. Pravilna struktura sajta može da pomogne procvatu vaših SEO napora, dok pogrešna struktura može da ih parališe.

Опширније...

Šta je SEO? (II deo)

Sadržaj i faktori uspeha u mašini za pretraživanje

Sadržaj je glavna stvar. Tu izjavu ćete da čujete uvek kada je reč o uspehu SEO optimizacije. Zaista, to je razlog da Tabela periodnog sistema faktora SEO uspeha počinje od “elemenata” sadržaja, a prvi element se odnosi na kvalitet sadržaja. Neka vam sadržaj bude kako treba i već ste postavili solidnu osnovu koja će podržavati sve vaše ostale SEO napore.

Опширније...

Šta je SEO? (I deo)

SEO je skraćenica za “Search Engine optimization” , optimizacija za dobijanje boljih rezultata u mašinama za pretraživanje. To je proces izdvajanja saobraćaja od “besplatnih”, “uredničkih” ili “prirodnih” rezultata pretraživanja u mašinama za pretraživanje. Sve glavne mašine za pretraživanje kao što su Google, Bing i Yahoo imaju prioritetne rezultate pretraživanja, gde se veb stranice i drugi sadržaji kao što su video ili lokalne liste prikazuju i rangiraju prema onome što ta mašina za pretraživanje smatra najrelevantnijim za korisnike. Plaćanje se ne razmatra, kao kod plaćenih reklama u pretraživanju.

Опширније...

Kako radi WWW

Sredinom 80-ih godina 20. veka personalni računari ušli su u domove običnih ljudi, a za samo nekoliko godina (sredinom 90- ih), postali su međusobno povezani u jednu veliku globalnu mrežu, poznatiju kao Internet. Internet danas predstavlja mrežu svih mreža i na njemu je povezano preko 150.000.000 računara i servera. Informacije koje se nalaze na Internetu su do danas izvršile snažan uticaj na obrazovne, poslovne i personalne komunikacije. Svako može da predstavi svetu svoje ideje, bez posedovanja skupe štamparske opreme ili izdavača, kakve god bile te ideje. U moru raznih sadržaja koje nam Internet pruža, nalaze se naučni i verodostojni tesktovi, ali i tekstovi čija verodostojnost nije do kraja ispitana.

Опширније...

Kako se krade Wi-Fi? I kako da sprečite komšiluk da krade vaš!

Kada sam se prošle nedelje preselio u novi kraj, očekivao sam uobičajene nevolje. Onda sam saznao da moram da čekam preko mesec dana na DSL liniju. Uzbudio sam se. Ako jedan dan nemam pristup Netu, ne mogu da obavljam svoj posao. Dakle, šta sam mogao da radim? Na sledećem ćošku postoji Internet kafić, ali se rano zatvara. Nisam imao izbora -došlo je vreme da počnem da se šunjam oko kućnih mreža mojih suseda.

Опширније...