Из техничких разлога садржај читалишта можете пратити искључиво на латиници.

Nov metod za ubijanje sajber napada za manje od sekunde

Nov metod koji bi mogao automatski da otkriva i ubija sajber napade na naše laptopove, računare i pametne uređaje za manje od sekunde kreirali su istraživači sa Univerziteta u Kardifu.
Pokazalo se da ovaj metod korišćenjem veštačke inteligencije na potpuno nov način, uspešno sprečava oštećenje do 92 procenta fajlova na računaru, pri čemu je u proseku potrebno samo 0,3 sekunde da se komad zlonamernog softvera izbriše.

Опширније...

Pobijanje tri mita o budućnosti rada

Ova lažna uverenja su se pojavila kad smo počeli da razmišljamo o radnim mestima nakon pandemije. Vreme je da postanemo realni. Prvi utisci, instinktivno reagovanje i neispitane pretpstavke o budućnosti rada usidre se u konvencionalnu mudrost. Čak i kada se ispostavi da su lažne, ljudi im i dalje veruju. Evo tri najveća mita o budućnosti rada.

Опширније...

6 najvećih bezbednosnih pretnji mreže i kako ih pobediti

Evo liste najpodmuklijih spoljnih bezbednosnih pretnji i unutrašnjih ranjivosti i kako da uspešno zaštitite mrežu od njih. To je ratna zona. U naizgled beskrajnoj sajber igri mačke i miša, precizno znanje ostaje najbolje sredstvo za pobeđivanje napadača u njihovoj igri. Evo analize današnjih šest najvećih mrežnih pretnji i saveta kako da ih prepoznate i pobedite.

Опширније...

Ova duboka neuronska mreža se bori protiv dipfejka

AI će služiti za razvoj sistema kontrole mreže koji ne samo da otkriva probleme i reaguje na njih, već ih takođe može predvideti i izbeći. Sve dok tehnologija nije podigla svoju moćnu glavu i dala nam snažne i jeftine alate za uređivanje fotografija važilo je da je “videti = verovati”. Sada, realistični video snimci koji preslikavaju izraze lica jedne osobe na lice druge, poznati kao dipfejk, predstavljaju kolosalno političko oružje.

Опширније...

Metod dubokog učenja za automatsko poboljšanje animacija pasa

Istraživači sa Triniti koledža u Dablinu i Univerziteta u Batu nedavno su razvili model zasnovan na dubokim neuronskim mrežama koji bi mogao pomoći da se poboljša kvalitet animacija koje sadrže četvoronožne životinje, kao što su psi. Okvir koji su kreirali predstavljen je na konferenciji MIG (Motion, Interaction & Games) 2021, događaju na kojem istraživači predstavljaju neke od najnovijih tehnologija za proizvodnju  visokokvalitetnih animacija i video igara. „Bili smo zainteresovani za rad sa podacima koji se ne odnose na ljude“, rekao je Donal Egan, jedan od istraživača koji su sproveli studiju, za TechXsplore. "Odabrali smo pse iz praktičnih razloga, jer su oni verovatno životinje za koje je najlakše dobiti podatke."

Опширније...