Кинеска компанија „Диди“ суспендовала је сервис за групну вожњу после још једног убиства путнице

Кинеска такси-компаније „Диди Чусинг“, која вреди 60 милијарди долара и откупила је пословање компаније „Убер“ у Кини, привремено је обуставила сервис за групну вожњу пошто је у возилу убијена путница. То је друга трагедија која се догодила ове године. Прво убиство се догодило у мају. Полиција је ове недеље ухапсила мушкараца који је оптужен да је у петак силовао и убио двадесетогодишњу девојку која се с њим возила користећи „Дидин“ ауто-стоперски сервис у провинцији Џеђијанг на истоку Кине. „Ројтерс“ извештава да је девојка раније истог дана послала поруку пријатељици за помоћ пре него што је нестала.

Власти у граду Лећингу у провинцији Џеђијанг су одмах привремено обуставиле сервис, да би и компанија касније изјавила да ће обуставити сервис за стопирање (Хитцх) широм земље. Остали (комерцијални) сервиси – групна вожња и услуге такси превоза – нису обухваћени забраном. Компанија је у званичном саопштењу изјавила да јој је жао што ће услуга бити обустављена због грешака које су настале њеном кривицом.

Ауто-стоперски сервис (Хитцх) је апликација која вам омогућава да се бесплатно повезете са возачем који иде у вашем смеру. Путницима се предлаже да оставе напојницу за потрошени бензин, али главна замисао је била да се превоз значајно убрза. Иако „Диди“ не наплаћује ту услугу, ипак представља стратешки потез да би се привукли, како путници, тако и возачи да користе остале сервисе који компанија наплаћује. „Диди“ тврди да је у последње три године обавила преко милијарду вожњи, али да и даље постоје озбиљни безбедносни проблеми.

Претходно убиство се догодило пре мало више од три месеца кад је убијена стјуардеса у провинцији Хенан. Возач се пријавио на „Дидину“ платформу користећи налог свог оца, који је проверени компанијин возач. После немилог догађаја, „Диди“ је привремено обуставила сервис на шест недеља. Пре него што је поново покренут, претрпео је промене и уведена су бројна ограничења. На пример, возачи у касним вечерњим часовима не смеју да повезу путника супротног пола. Поменута трагична вожња у Џеђијангу одиграла се у 13.00 часова, према наводима полиције, што још више забрињава.

„Диди“ је у званичном саопштењу изјавила да је наводног убицу, који нема досије у полицији, „Дидијин“ тим за безбедност већ претходног дана означио као опасног. Путница се жалила да ју је возач натерао да се вози на предњем седишту и да је, пошто је напустила возило, пратио извесно време. Представник Центра за безбедност компаније није испоштовао утврђену процедуру према којој је морао у року од два сата да реши жалбу. Такав поступак је уведен током прве обуставе сервиса кад је „Диди“ утврдила да се још једна путница жалила на понашање возача пре убиства у мају. „Немили догађај показује да постоје многи недостаци у процедурама корисничког сервиса, посебно наглашавамо да смо пропустили да брзо реагујемо на претходну жалбу путнице, али морамо да споменемо гломазну и круту процедуру дељења података са полицијом. Због тога смо сви платили високу цену. Молимо снаге реда и јавност за сарадњу да бисмо развили много делотворнија и практичнија решења и тако се супротставили криминалцима и заштитили корисничку личну и материјалну безбедност“, рекла је „Диди“ у саопштењу.

Компанија је потврдила да је отпустила двојицу руководилаца, генералног директора ауто-стоперског сервиса и потпредседника корисничког сервиса. „Диди“ је обећала да ће покренути здружени процес контроле операција, што значи да ће позвати јавност и стручњаке да у томе учествују. После убиства у мају, компанија је тврдила да је резервисала термин за консултације са признатим стручњацима да би унапредила безбедносне процесе. Иако „Диди“ једина пружа услуге такси превоза пошто је преузела и интегрисала пословање „Убера“ у Кини 2016, ове године, изгледа, добија конкуренцију. Наиме, притисак на „Диди“ врши њен конкурент компанија „Мејтуан Дијанпинг“, која је прво обезбеђивала локалне сервисе, али недавно је покренула посао услуга поделе превоза као и поделе превоза бициклима. Компанија се недавно пријавила за пословање у Хонгконгу, а прича се да би могла да добије 4 милијарде почетног капитала.

Компанија „Мејтуан“ је у рату са компанијом „Алибаба“ око тржишта локалних услуга, али несумњиво, сад ће се посветити унапређењу безбедности и сигурносних мера како би истиснула „Диди“ са тржишта. „Диди“ се из све снаге труди да докаже да је ауто-стоперски сервис врло користан, али изгледа да би у овом тренутку било најбоље затворити га јер не може да гарантује сигурност својим путницима.

Рачунарски факултет Рачунарски факултет 011-33-48-079