Грамарли унапређује својства за проверу граматике и стила писања

Док је пажња усмерена на развој и ширење интерфејса заснованом на гласу, иновативна компанија која користи вештачку интелигенцију да би унапредила нашу комуникацију путем писане речи успела је да скупи велику количину новца за даљи развој и напредак иако већ остварује изузетну зараду. Наиме, говоримо о апликацији Грамарли (енгл. Grammarly) која обезбеђује скуп алата који свакодневно користи 20 милиона људи. Грамарли исправља граматичке грешке, предлаже боље изразе и фразе, одређује стил и тон написаног у зависности од тога ко ће читати текст. Компанија је тако успела да прикупи 90 милиона долара инвестиција. Директор компаније Бред Хувер је потврдио да ће таква улагања омогућити компанији да повећа своју вредност на више од 1 милијарде долара пошто је одлучила да повећа број корисника тако што ће проширити алате и појавити се на више различитих платформи. Данас Грамарли може да се користи на различитим претраживачима као додатни програм, као веб-апликација, као мобилна или апликација за стоне рачунаре и кроз одређене програме као што је Microsoft Office. Област у којој комуницирамо путем писане речи свакодневно се проширује – размотрите, на пример, колико користимо апликације за размену порука, како приватних, тако и пословних – дакле, због тога, очекујте да ће Грамарли бити све присутнији у различитим програмима и апликацијама.

Пошто се дигитална комуникација проширује из дана у дан, а у пословању тимови постају све удаљенији, изузетно је важно да се људи изражавају разумљиво и језгровито. Грамарли данас функционише као фреемиум модел, односно, постоји основна верзија која се корисницима нуди без надокнаде и верзија која се плаћа. Она, осим провере граматике и провере смислене читљивости текста, корисницима нуди предлоге другачијег избора речи и самог тона писања као и провере плагијата. Такви корисници плаћају између 12 и 30 долара месечно за услуге. Хувер није навео колико и којих претплатника има апликација и колико компанија зарађује од њих, али потврдио је да, као и у случају сличних програма, већима корисника не плаћа услугу. (Наравно, у том случају се јављају колачићи и све остало што уз то иде, мада компанија тврди да зараду не остварује од тога, већ искључиво од оних корисника који плаћају услугу Грамарлија.)

Портпарол компаније тврди да не продају нити изнајмљују податке својих корисника, нити их уступају оглашивачима. Осим што нуде фреемиум модел, новац зарађују од продаје пакета премијум и пословне верзије. Грамарли новац зарађује искључиво од претплатника. Треба напоменути да је компанија од самог почетка стварала зараду кад су је, 2009. године основали Алекс Шевченко и Макс Литвин, који су наставили да раде на производу и заради компаније.

Усредсређена је на једну област и има једноставну поруку, а то је да је доступна само за енглески језик и за писану реч и не планира да се прошири на остале језике нити на остале медије, рецимо аудио. Компанија окупља не само огроман број података о исправној граматичкој употреби већ користи технике вештачке интелигенције у области машинског учења и обраде природних језика. Стално прикупља нове речи и изразе и стилове да би унапредила помоћ коју пружа својим корисницима у решавању, у суштини, свакодневног проблема, а то је како нешто треба правилно написати.

Грамарли решава стварне изазове са којима се људи срећу сваки дан кад узму уређај да би одговорили на поруку, пословни или приватни мејл. Неке велике компаније покушавају да уведу иновацију у ту област, али стварању интуитивне вештачке интелигенције која допуњава наше комуникацијске способности није њихов примарни циљ, а код неких то уопште није циљ. Једини и јединствени циљ Грамарлија је да помогне људима да ефикасније комуницирају због чега, и поред конкуренције, и даље имају 20 милиона корисника сваког дана, што је три пута више него 2017. године.

Ипак, појавио се известан број конкурената који су понудили сличне алате или помало другачије предлоге. На пример, компанија „Гугл“ нам нуди предлоге о томе шта бисмо могли да напишемо док пишемо мејл преко уобичајених реченица или савета. Хувер није забринут због тога јер је Грамарли доступан кад год и где год пишемо. Грамарли планира да се прошири на додатне платформе и да развије већи број алата који ће бити доступни пословним корисницима и који ће бити у складу са њиховим потребама. За сада Грамарли остаје усредсређен на писани медијум и на енглески језик, али прошириваће се скуп алата који ће проверавати стил писања у различитим одељцима предузећа, као што је одељак за пружање услуге клијентима, да би остали доследни у изражавању и одржавали јединствени стил компаније. Грамарли није средство које ће писати уместо корисника већ оно које ће их усмеравати док пишу.

Спроведена је и анкета међу корисницима и откривено је да су забринутији за употребу одговарајућег тона који користе у писаној комуникацији, што не чуди, с обзиром на то да се не могу користити невербални елементи комуникације у преношењу порука који помажу у јаснијем изражавању, што се дешава у непосредној вербалној комуникацији.

Рачунарски факултет Рачунарски факултет 011-33-48-079