Грешка у апликацији за статус вакцинације против ковида направила хаос у Великој Британији

Путници нису могли да се укрцају на трајекте и у авионе јер су имали проблема да приступе својој ковид-пропусници на телефону. Путницима је онемогућено укрцавање у авионе и на трајекте за путовања у иностранство јер је функционисање апликације британског Министарства здравља (HNS) било прекинуто на четири сата. Људи, једноставно, нису могли да приступе својој ковид-пропусници да би показали и доказали свој статус вакцинације. Многи су покушали да преузму информације које су у многим земљама потребне пре поласка – укључујући QR кôд и детаље о вакцинама које су примили – али добили су само поруку да „покушају поново касније“, што је изазвало хаос и бес.
Проблеми у апликацији и на веб-страници нхс.ук почели су да се појављују у среду пре подне, а одсек NHS Digital је рекао да је проблем био решен до 16.30. За прекид функционисања је крив „технички проблем са глобалним добављачем услуга који је утицао на многе различите организације“.

Иако су људи и даље могли да траже папирнату ковид-пропусницу позивом на број 119, путници су добили савет да је не траже ако имају мање од четири недеље до поласка, због чега су се многи нашли у безизлазној ситуацији кад су покушали да прибаве дигиталну верзију док су стајали у реду за пријаву. Чак Адолфи (24) требало је у среду да полети са аеродрома Гетвик за Словенију на одмор са својом девојком, али када је отворио апликацију, открио је да не може да преузме ковид-пропусницу како би доказао да је потпуно вакцинисан. Рекао је да их је то искуство „прилично узнемирило“, јер њих двоје нису могли да уђу у авион, иако су показали своје картице са прибележеним вакцинама.

Адолфи је ситуацију описао као „хаотичну“ и рекао да је заједно са њима још око 20 људи спроведено ван аеродромске зграде – иако му није било јасно да ли су сви морали да оду из истог разлога. Рекао је да су он и његова девојка, ни криви ни дужни, остали без 100 фунти. Ни Каролин Фрост није могла да се укрца на лет у среду који је полазио са Хитроуа за Ницу. Приметила је грешку у апликацији док је чекала да се пријави за лет. Да цела неприлика буде још гора, Каролин је имала сва потребна документа која су доказивала да је раније путовала у иностранство, све потребне тестове, па чак и плаву картицу о вакцинацији, али аеродромске власти ништа од свега тога нису хтеле да прихвате.

Фростова је рекла да је још једна путница била „видно узнемирена“ целом мучном ситуацијом и да је морала да резервише собу у хотелу на Хитроу и сачека да се апликација опорави, јер додатних летова за њену дестинацију тог дана није било.
Многи путници нису могли да се укрцају на трајект из Довера до Калеа јер нису могли да преузму своју ковид-пропусницу. С друге стране, сигурно су и посетиоци разних културних и спортских догађаја били погођени споменутом грешком у апликацији, јер нека места, као што су музичке дворане и спортски терени, захтевају од посетилаца да покажу потврду о вакцинацији. Ковид-апликације су последњих месеци имале проблема и у другим деловима Уједињеног Краљевства. Почетком октобра, корисници вакциналног пасоша у Шкотској рекли су да апликација не ради и да не може да пронађе њихове податке, док су у јулу у Северној Ирској неки корисници апликације могли да виде податке других људи. Велшка влада се нада да је неће задесити иста судбина, с обзиром на то да се ове недеље у Велсу покреће апликација за ковид-пасоше.