Теме семинара 2022
У надметању између Истока и Запада победили су потоњи својим технолошким иновацијама и сада цела планета користи рачунаре чији је корен писања слова заснован на латинској абецеди. Где су ту наша слова и како је кроз историјске периоде примицало се подршци писању нашим словима све до данашњег Уникод распоред - то је тема ове презентације.
Циљ дигиталне обраде сигнала је да се сигнали, и подаци, обраде како би из њих избацили нежељене ефекте и компоненте, на пример шум. Овако обрађени подаци се прослеђују посебним апликацијама и алгоритмима. На предавању ћемо се упознати са основним појмовима сметњи, филтрирања на примеру актуелних сигнала, као што су цене одређених роба или курсеви валута. Потом ћемо истраживати како да направимо и реализујемо једноставне филтре. Примери ће бити обрађени у софтверском пакету Оцтаве, са освртом и на друга окружења.
Компајлери су неизоставан алат у раду програмера. Програмски код написан на вишем програмском језику преводе у код разумљив машини. При том врше читав низ обрада, анализа, прерада и оптимизација. На предавању ће бити приказано које целине чине компајлер. За сваку целину биће описано шта обавља и који апстрактни формализми из домена рачунарских наука јој у томе помажу. Представиће се и типично окружење за развој компајлера у савременом рачунарству, као и изазови који се пред развојем компајлера очекују у будућности.
Мислима можемо да контролишемо рачунаре.
Осврнућемо се на једног од највећих провајдера, AWS (Amazon Web Services) и његову историју, односно, где су почели, а где су данас. Биће речи о пројектима који се ослањају на Cloud у Zühlke-у и детаљније презентације једног од највећих пројеката на Cloud-у, како у Zühlke-у тако и шире.
У оквиру предавања причаћемо о томе шта је "видео игра", шта све она подразумева и како изгледа процес прављења видео игре. С обзиром на то да област развоја видео игара постаје све популарнија у свету и код нас, биће речи о потребним кадровима и о томе за којим кадровима је данас највећа потражња.
Факултет је место за стицање основе и знања које представља подлогу за све на чему developer једног дана жели да ради. Међутим, теорија и пракса не морају да иду увек одвојено. У току предавања ћемо поделити tips&tricks из индустрије о томе како период на факултету може да се искористи не само за учење, већ и за учествовање у активностима које ти доносе искуство и примењиво знање и припремају те за цео IT свет. Звучи захтевно? Други део предавања ће управо због тога бити усмерен на начин на који обавезе на факултету и практичне активности могу да се укомбинују, тако да се креативном хаосу да структура и постигне све што се жели.
Научите како да направите свој први презентациони сајт или веб-продавницу без икаквог знања програмирања користећи Wordpress платформу.
Током ове презентације осврнућемо се на то шта је Азурова Синапса за аналитику великих података Мајкрософтовог Азура, шта је serverles SQL технологија Азурове Синапсе и како се она може користити за аналитику великих података.
Интересујемо се за тему налазења најбољег паркинг места у уским градским језгрима. У овој презентацији представицемо историјат овог проблема као и нека савремена ресења у оквиру иницијативе "Smart cities''.
Направићемо кратак преглед метода које на делу показују како познавање света који нас окружује уз мало маштовитости може помоћи у решавању проблема који су тешки за израчунавање традиционалним приступима.
Демонстрација рада Arduino микроконтролера, уз једноставно програмирање.
Након основног упознавња са РАФ курсом на порталу Petlja.org учесници ће се кратко упознати са основним елементима програмирања. Затим ћемо покушати кроз дискусију и једноставније задатке да проникнемо у идеју рекурзије као једног од популарних метода за решавање проблема у програмирању. Видећемо шта је рекурзија, који су неки од најчешћих проблема које решавамо рекурзијом и како се имплементира рекурзија у програмском језику C. Учесници радионице моћи ће да пишу своје програме и да их тестирају онлајн на порталу Petlja.org у оквиру курса Рачунарског факултета.
Дефиниција обновљивих извора енергије, примери реализације система који врше конверзију бесплатне енергије у електричну, коришћење рачунарских система као контролера процеса претварања бесплатне енергије у електричну. Након основног упознавња са РАФ курсом на порталу петља.орг учесници ће се кратко упознати са основним елементима програмирања. Затим ћемо покушати кроз дискусију и једноставније задатке да проникнемо у идеју рекурзије као једног од популарних метода за решавање проблема у програмирању. Видећемо шта је рекурзија, који су неки од најчешћих проблема које решавамо рекурзијом и како се имплементира рекурзија у програмском језику C. Учесници радионице моћи ће да пишу своје програме и да их тестирају онлајн на порталу Petlja.org у оквиру курса Рачунарског факултета.
На овом предавању видећемо докле се стигло са квантним рачунарима, како квантно програмирање изгледа из угла програмера и како да покренемо програм на правом квантном процесору.
Како изгледа пут од интересовања до каријере у game development-у? Да ли вам је потребно ванземаљско знање да бисте учинили да се неки карактери крећу по екрану? Кратак одговор је не, а ако те занима зашто и на који начин и ти можеш да се започнеш своју каријерију у гејмингу.
Nordeus је mobile gaming компанија из Београда. Наша игра Top Eleven - Be a Football Manager, најуспешнија је мобилна football manager игра на свету која тренутно броји преко 240 милиона регистрованих корисника. Подстакнути својим сном о стварању такмичарских игара, омогућавамо милионима људи широм света да постану шампиони. У Nordeus-у данас ради 170 запослених из 20 земаља света.
Можемо ли сами направити нашу криптовалуту на Ethereum blockchain-у? На предавању ћемо направити прост паметни уговор (smart contract) у програмском језику Solidity који ће нам помоћи да урадимо управо ово. Видећемо како можемо приступити нашој криптовалути преко интернета и како је можемо послати коме год желимо.